Strategii de marketing online eficiente pentru retaileri in 2022
23 noiembrie 2022 in Blog eShopTen - Sfaturi si stiri din eCommerceSezonul sarbatorilor este cel mai aglomerat si cel mai dificil moment al anului pentru comertul electronic. Este perioada de varf a cheltuielilor din an si o oportunitate pentru comercianti de a-si creste vanzarile.
Unele sectoare, cum ar fi supermarket-urile si magazinele cu discount-uri care ofera o mare varietate de produse esentiale pe tot parcursul anului – se bazează mai puțin pe sarbatori pentru a suplimenta performanta din restul anului. Imbracamintea, inclusiv in afara perioadei de reduceri, atrage cumparatori pe tot parcursul anului, ceea ce duce la o crestere mai mica in trimestrul IV. Si, deloc surprinzator, hobby-urile, cadourile – o categorie cu multe oferte legate de sarbatori – atrage cei mai multi cumparatori în timpul sezonului festiv.
Insa 2022 se confrunta cu provocari majore, preturile ridicate la alimente, facturile lunare si constrangerile bugetare fiind principala preocupare a consumatorilor.
Oamenii planifica din timp cumparaturile de Craciun, inca din timpul vanzarilor de Black Friday.
Ce pot face comerciantii pentru a imbunatati vanzarile in acest sezon de sarbatori? Iata cateva lucruri pe care acestia ar trebui sa le ia în considerare in lunile premergatoare Craciunului.
Desi cheltuielile gospodariilor cu venituri medii si mari ar putea sa nu fie foarte afectate, consumatorii vor fi cu siguranta sensibili la pret si vor cauta articole care ofera un bun raport calitate-pret. Avand în vedere ca oamenii sunt îngrijorati de finantele lor si isi reconsidera comportamentul de cumparaturi, este evident ca si comerciantii trebuie sa tina cont de nevoile si sa-si adapteze ofertele in consecinta.
De ce trebuie sa tinem cont cand construim strategia eCommerce pentru Craciunul 2022?
Oamenii de marketing ar trebui sa se puna in locul clientilor pentru a identifica cele mai mari provocari ale acestora. Iata cateva tendinte pe care comerciantii le vor observa în lunile premergatoare Craciunului:
1. Cumparaturile de Craciun se fac mai devreme: vanatorii de ofertei, sensibili la pret vor face cumparaturi in perioada Black Friday pentru a economisi bani. Este posibil ca oamenii sa-si salveze in cos un articol pana cand sunt absolut siguri ca vor primi cea mai buna oferta. Asadar, asigurati-va ca va concentrati primele campanii pe deficit si exclusivitate pentru a evita reduceri prea devreme si prea des. Pregatiti site-ul pentru a face fata cererii pe tot parcursul sezonului.
2. Segmentarile bazate pe accesibilitate si valoare sunt mai eficiente: in ultimii doi ani s-a înregistrat o schimbare uriasa în comportamentul de cumparaturi al consumatorilor. Oamenii au schimbat “loialitatea” cu “convenienta”, preferand adesea sa-si colecteze cumparaturile din magazine sau de la easy box-uri.
Acum, odata cu cresterea inflatiei, comportamentul consumatorilor se schimba din nou, fiind mai sensibili la valoarea si accesibilitatea produselor.
Pe masura ce cumparatorii cu venituri mici si-au redus cheltuielile, gospodariile cu venituri mai mari inca nu au facut-o. In acest Craciun, comerciantii ar trebui poate sa se concentreze mai degraba pe retentia clientilor decat pe achizitia de noi clienti. Prin valorificarea segmentarii strategice si a personalizarii bazate pe venitul gospodariei, comerciantii cu amanuntul se pot asigura ca produsul potrivit este pozitionat la pretul potrivit, este plasat la momentul potrivit si este adresat segmentului potrivit.
3. Marketplace-urile cresc: cumparatorii economi, afectati de inflatie, vor compara preturile, vor verifica ofertele si preturile de expediere pe diverse marketplace-uri si pe site-ul propriu al comerciantului înainte de a face o achizitie. Si chiar si cu un pret mai mic, retailer-ii pot pierde în continuare vanzarea, deoarece este putin probabil ca acei clienti sensibili la pret sa plateasca pentru transport. Daca nu sunteti deja prezenti, este timpul sa va ganditi sa vindeti produse pe platforme terte si sa oferiti transport gratuit pe propriul site.
4. Mai multe cautari informationale: avand in vedere ca tot mai multi oameni încep sa caute alternative mai ieftine ale brandurilor lor preferate, este timpul sa extindeti lista de cuvinte cheie. Optimizati-va campania de promovare Google pentru a va asigura o vizibilitate imbunatatita pe masura ce oamenii compara oferte.
În conditiile în care oamenii cauta cele mai bune oferte online, este posibil sa observati mai degraba o crestere a traficului in baza unor cautari informationale decat tranzactionale sau comerciale. Identificati cuvintele cheie care se potrivesc cel mai bine cu valoarea ofertei voastre si utilizati cuvinte cheie pentru a viza vanatorii de oferte care cauta „cea mai buna oferta”.
Comparati datele din Google search Console din acest an cu perioada precedenta. Analizati cele mai bune interogari de cautare si identificati cuvintele cheie pentru a atrage publicul potrivit.
5. Cumparaturile se fac in functie de valoarea produselor: realizati campanii de marketing prin e-mail care comunica valoare, urgenta si exclusivitate. Pe masura ce preturile cresc vertiginos, consumatorii cauta oferte cu un raport calitate-pret atractiv. Concentrati-va pe oferirea celor mai bune oferte cu e-mailuri care pot fi cumparate.
Cum va ajutam noi?
Clientii eShopTen beneficiaza de o multitudine de instrumente de marketing esentiale pentru cresterea traficului, vanzarilor si imbunatatirii experientei de cumparaturi a clientilor.