Recomandari pentru o campanie de succes in perioada sarbatorilor
05 februarie 2022 in Blog eShopTen - Sfaturi si stiri din eCommerceSarbatorile sunt evenimente profitabile care aduc o perioada de vacanta plina de cumparaturi. Pentru consumatori, cumparaturile online devin o optiune mai comoda, eficienta si convenabila. Iar pentru comerciantii online, este o oportunitate foarte mare de a mari vizibilitatea, a creste vanzarile, a fideliza sau a interactiona cu clientii. Promotiile speciale de sarbatori aduc magazinelor online cresteri anuale de 30-40% in vanzari. Profita de orice ocazie: 8 Martie, Paste, 1 iunie, 1 mai, Black Friday, Mos Nicolae, Craciun si orice sfant... mereu poti gasi un motiv de sarbatoare!
Deci, daca nu te-ai hotarat pana acum daca merita sa investesti in acest gen de campanie, descopera motivele. Iti oferim cele mai bune sugestii, usor de implementat, pentru fidelizarea clientilor sau castigarea de clienti noi si pentru a vinde online mai mult de sarbatori. Profita de orice ocazie pentru a creste vanzarile din magazinul online.
Iata cateva recomandari pentru a creste vanzarile online de sarbatori
Landing Page Unic
Personalizeaza pagina de destinatie (Landing Page) cu elemente specifice de design pentru pentru a starni curiozitatea si interesul vizitatorilor. Atmosfera placuta, in ton cu sarbatorile au un impact pozitiv asupra timpului pe care il petrec vizitatorii in magazinul tau online, cautand cadourile dorite. Alege un Landing Page Personalizat cu design unic, captand astfel atentia clientilor tai. Seteaza o perioada clar definita a valabilitatii campaniei. Daca magazinul tau online nu arata altfel decat in mod normal (bannere, iconite, buline de reducere, poate chiar un alt backgound) vizitatorii, in febra vanatorii de reduceri, s-ar putea sa nu observe ca si tu ai campanii active si sa caute urmatorul site care pare in ton cu sarbatoarea. Poti chiar sa inlocuiesti homepage-ul standard al magazinului online cu acest Landing Page care include si personalizarea la nivel de fundal, header, footer, dar si etichetele de reduceri sau stoc epuizat.
Template de Newsletter
Creeaza campanii de e-mail si personalizeaza designul newsletter-ului vechi cu unul nou, modern, responsive care iti va impresiona clientii si vor reveni in magazin. Alege doar ce produse vrei sa promovezi direct din panoul de administrare. Un newsletter cu un vizual nou, perfect adaptat site-ului tau si cu atentionarea faptului ca magazinul tau e pregatit de sarbatori, te ajuta sa aduci mai multi potentiali clienti pe site si numarul conversiilor va creste. Nu uita sa-l trimiti in timp util si sa specifici perioada de valabilitate.
Oferte mai Atractive
Creeaza oferte atractive cu pachete speciale de promotii, vouchere cadou si ofera beneficii gratuite de transport, ambalat cadouri etc. Ofera posibilitatea clientilor tai care doresc sa le trimita rudelor sau prietenilor sai, lista lor de dorinte sau cadouri pe care vor sa le primeasca de sarbatori. Poti sa fii si tu darnic oferind cadouri clientilor tai (pot fi diferite, in dependenta de valoarea cosului de cumparaturi). Voucherele Cadou ofera posibilitatea clientilor sa isi surprinda familia sau prietenii, astfel incat cadoul sa vina din partea lor, dar sa existe posibilitatea alegerii produselor preferate exact de catre persoana careia i se adreseaza voucherul.
Stocuri Actualizate
Actualizeaza stocurile tuturor produselor la promotie cu stocurile dedicate special pentru promotie printr-o bifa de confirmare automata a comenzii. Astfel, clientii nu vor putea comanda produsele la promotie care nu mai sunt stoc. Pregateste din timp fisierele cu produse si stocurile aferente pe care vrei sa le promovezi in campanie. Daca nu ai stoc propriu, asigura-te ca ai stoc suficient rezervat la furnizor, caci nu vrei sa vinzi ce nu poti livra. Prin urmare, trebuie sa te asiguri ca site-ul are stoc special dedicat ofertei de sarbatori si ca se scade din el cu fiecare comanda primita (si nu abia dupa confirmare, cum e in mod obisnuit). Pentru a te proteja de orice risc - stocurile si preturile sunt pregatite din timp. Le poti edita si in timpul campaniei daca vrei sa suplinesti stocul. Produsele cu stoc epuizat vor avea un watermark aplicat peste imaginea de produs ca sa le diferentieze cat mai repede de alte produse din pagina si sa induca 'urgenta'.
Promoveaza-te pe Retele de Socializare
Din ce in ce multi consumatori utilizeaza retele de socializare precum Facebook, Instagram, Pinterest sau Twitter pentru a gasi idei de cadouri sau de cumparaturi. De aceea, promovarea pe aceste site-uri are un impact foarte mare si este recomandat sa va promovati magazinul online si prin intermediul acestor platforme.
Cosuri Abandonate Recuperate
Creste vanzarile prin recuperarea cosurilor abandonate, trimitand clientilor care au abandonat cosul de cumparaturi un email cu situatia cosului sau. Prin intermediul acestei metode poti sa-i oferi clientului diferite facilitati, precum reduceri, transport gratuit, incercand astfel sa-l determini sa revina si sa achizitioneze produsele din cos.
Planifica din Timp
Planificarea din timp iti ofera mai mult control asupra magazinului tau, astfel incat atunci cand clientii sunt in febra cadourilor tu vei fi pregatit sa maximizezi benefiicile pe care le ofera aceasta perioada: vanzari mai mari si clienti multumiti. Pentru a te putea pregati din timp, pagina se va putea modifica fara a fi afisata utilizatorilor. In plus, poti stabili din modulul de administrare intervalul de timp in care campania va fi vizibila pe site si puteti stabili de asemenea, numarul maxim de stocuri pe care le aveti repartizate pentru campanie de reduceri.
Estimeaza Bugetul
Trebuie sa faci din timp estimari corecte despre bugetul pe care urmeaza sa-l investesti in campania de promovare. Astfel vei putea estima si cresterea de trafic.
Resurse de Hosting Extra
Daca estimezi o crestere majora a traficului trebuie sa te asiguri ca serverul va face fata. Nu e nimic mai grav decat sa fi investit bani in promovare, sa ajunga vizitatorii pe site-ul tau si acesta sa fie picat.
Livrare Gratuita si la Timp
Optiunea de a beneficia de livrare gratuita pentru achizitionarea produselor in valoare de o suma minima va influenta clientii sa cumpere mai mult, deoarece vor prefera sa cheltuie mai mult pe cadourile pe care si le doresc in loc sa plateasca livrarea. De asemenea, asigura-te ca exista o specificatie clara cu privire la data in care se va realiza livrarea coletelor, astfel incat clientii sa fie informati corespunzator (termen de livrare promis). Anunta si data limita pana la care pot plasa comenzi care sa fie livrate pana de sarbatori.
Fii Flexibil si Amabil
Este important ca raspunsul tau sa fie unul rapid si eficient in ceea ce priveste intrebarile posibile care ti se pot adresa. Buna dispozitie si amabilitatea nu se vor demoda niciodata, asa ca asigura-te ca toti clientii tai vor fi multumiti in timpul si dupa realizeaza cumparaturilor. Doar asa te asigura ca vor reveni si poate chiar recomanda si in afara campaniilor promotionale.
Pregatirea pentru o campanie speciala nu este deloc usoara si pentru ca stim acest lucru, iti punem la dispozitie servicii de design pentru magazine online de succes. Descopera-le aici: