EMAIL MARKETING - CE INDICATORI URMARIM SI DE CE
06 mai 2022 in Blog eShopTen - Sfaturi si stiri din eCommerceIn ciuda faptului ca popularitatea retelelor de socializare a crescut enorm in ultimii ani, email marketing-ul ramane totusi o modalitate viabila de a tine legatura cu clientii sau potentialii clienti.
Marele avantaj al email-ului este ca aceasta modalitate de a comunica cu clientul este una directa, 1to1, spre deosebire de Social Media, unde adresarea este generala.
Asadar, email marketing-ul este inca viu si functioneaza daca este adresat persoanei potrivite, la momentul potrivit si are un mesaj relevant.
Care sunt indicatorii care iti arata succesul acestui canal de comunicare:
- Open rate - rata de deschidere
- Click-through-rate
- Rata de conversie
- Bounce Rate
- Bounce rate-urile "soft" sunt generate de probleme temporare, cum ar fi inbox-urile pline sau probleme ale server-ului destinatarului, care pot retine email-ul pana la rezolvare. Poti incerca retransmiterea email-urilor catre adresele care au inregistrat "soft" Bounce.
- Daca adresele de email nu sunt valide sau, pur si simplu, nu exista, atunci vorbim despre "hard" Bounce. Din pacate, nu mai e nimic de facut decat sa elimini acele adrese de email din baza de date. Hard Bounce-urile afecteaza si reputatia expeditorului de email, asa ca e bine sa faci o curatare periodica a bazei de date si sa te asiguri ca adresele de email catre care transmiti comunicarile sunt valide.
- ROI (Return of investment)
[(Vanzari realizate – Suma investita in campanie) / Suma investita in campanie] * 100
Email marketing este un canal extrem de accesibil din punct de vedere financiar, care poate genera venituri bune, daca este folosit eficient.
Vezi aici modulele de email marketing integrate cu platforma eShopTen >>
- Dezabonarile
>> Reprezinta numarul celor care se dezaboneaza raportat la numarul celor care au primit emailul.
Sunt diverse motive pentru care o persoana se dezaboneaza de la comunicarile primite via email.
- Nu te cunosc, nu stiu cine esti. Asadar, sfatul nostru este sa nu trimiti email-uri catre persoane care nu s-au abonat la newsletter-ul tau, implicit nu si-au exprimat interesul pentru serviciile si produsele tale.
- Subiectele, ofertele pe care le transmiti nu sunt relevante. Prin urmare, analizeaza mai bine target-ul, descopera interesele si nevoile si transmite-le comunicari relevante.
- Trimiti prea multe email-uri. Daca trimiti prea multe comunicari, oamenii nu vor tine pasul, mai ales ca nu esti singurul care incearca sa le atraga atentia in casuta de email
Concluzii si recomandari:
- analizeaza rezultatele campaniilor tale de email marketing
- compara rezultatele, urmareste progresul, optimizeaza
- testeaza diverse subject line-uri si mesaje si vezi ce functioneaza cel mai bine pentru publicul tau (A/B testing)
- analizeaza target-ul caruia te adresezi, descopera-le nevoile si interesele, fii relevant
- nu trimite comunicari nesolicitate
- pastreaza o baza de abonati curata, elimina adresele eronate si dezabonarile
Succes!