6 PASI PENTRU CONSTRUIREA UNUI MAGAZIN ONLINE DE SUCCES
15 ianuarie 2022 in Blog eShopTen - Sfaturi si stiri din eCommerceDaca pe lista ta se afla deschiderea sau cresterea unui Magazin Online - ti-am pregatit o lista cu 6 pasi pe care trebuie sa-i parcurgi pentru a-ti asigura succesul in mediul online.
Alegerea platformei de eCommerce potrivite, a unui sistem de plata online, integrarea cu software de gestiune sau ERP, configurarile si setarile tehnice, alegerea unui design potrivit pentru domeniul tau de activitate, personalizarea acestuia prin servicii de webdesign, chiar si alegerea unui serviciu de hosting - toate aceste detaliile tehnice pot reprezenta o adevarata bataie de cap care sa te faca sa renunti.
De aceea, daca vrei sa treci repede peste acesti pasi, poti apela la platforma eShopTen. Abonamentele eShopTen iti ofera toate functionalitatile de care ai nevoie pentru a crea un magazin online de succes. Platforma include deja zeci de functionalitati avansate. In plus, adminul responsive este intuitiv si ușor de folosit pe toate dispozitivele mobile. Astfel, focusul tau va ramane asupra produselor pe care vrei sa le comercializezi, a strategiei de marketing si a business-ului propriu-zis.
Construieste cu atentie un catalog de produse.
Fara indoiala, una dintre sarcinile principale care ii revin unui antreprenor este de a-si scoate in evidenta produsul. Atunci cand pui in vanzare o gama de produse specifice, ele trebuie sa fie concentrate intr-un catalog intuitiv si usor de parcurs. Pozele de produs de calitate si descrierile detaliate sunt esentiale. De asemenea, este indicat sa atribui produselor cat mai multe caracteristici (pret, culoare, marime etc) si sa le incadrezi in diverse categorii, cu scopul final de a face intregul proces de cumparare sa fie cat mai eficient si mai simplu pentru vizitator.
E musai sa te iubeasca Google. Indexarea in motoarele de cautare si instrumente pentru cresterea vizibilitatii.
Optimizarea magazinului online pentru motoarele de cautare este de o importanta majora, deoarece contribuie enorm la cresterea vizibilitatii. Cu cat site-ul raspunde mai bine la cautari, cu atat vei avea mai multi vizitatori, iar probabilitatea de a vinde este mai mare. Astfel, trebuie adaugate cuvinte cheie si descrieri detaliate pentru fiecare produs, pe baza carora vrei ca site-ul tau sa fie regasit in cautarile clientilor. Nu uita, indexarea tuturor paginilor de catre Google poate dura si 2-3 luni - iata inca un motiv sa nu mai amani.
De asemenea, tot pentru a creste vizibilitatea, poti concepe strategii de continut pentru postarile din Blog, articole relevante pentru publicul tau tinta.
Nu uita ca numarul magazinelor online este in crestere. Asadar, daca nu esti un brand puternic, este indicat sa ai un punct de diferentiere, o nisa pe care sa te axezi si pe care sa o pui in valoare.
Fa-ti timp pentru a testa reactia vizitatorilor si optimizeaza acolo unde e nevoie.
Un alt fapt pe care sa il ai in vedere este ca magazinul tau online nu va fi 100% gata la momentul lansarii. Perioada imediat post-lansare este una de testare si optimizare intensiva. Cerintele comertului electronic sunt in continua schimbare, iar daca testezi si imbunatatesti in permanenta, cu siguranta vei avea un avantaj in fata competitorilor tai. Daca incepi cu cateva luni inainte de sezonalitatea de varf ai timp berechet.
Negociaza din timp cu furnizorii si optimizeaza-ti stocurile.
Daca nu ai propriul depozit si stocuri de produse, vei avea nevoie de furnizori. Iar relatia cu furnizorii de marfa este esentiala in bunul mers al magazinului tau online. Nu e nimic mai frustrant decat sa pierzi un client pentru ca nu mai ai tu sau furnizorul produsul pe stoc. Indiferent de tipul de contract - dropshipping, produse in custodie, plata la termen sau achizitie directa - asigura-te ca ai un contract mutual avantajos dar care sa-ti ofere si suficiente garantii pentru disponibilitatea marfurilor. Evident, daca alegi sa-ti faci stoc propriu vei avea cele mai bune marje de profit, insa si investitie initiala creste considerabil. Plata la termen poti negocia promitand anumite volume de vanzare. In cazul sistemului de dropshipping - tu doar listezi si promovezi produsele iar furnizorul face livrarea in locul tau - acest tip de colaborare este mai rar intalnit in Romania, ai mai putin control asupra procesului de livrare si, probabil, cel mai mic comision castigat.
Identificarea furnizorilor potriviti si negocierea contractuala este un proces de durata. Incepe cautarea pe Google, contacteaza mai multi si du tratative win-win. Asigura-te ca poti cumpara marfa cu un pret peste care poti adauga si costurile tale de operare si promovare si totusi pretul de vanzare sa fie unul competitiv, iar tu sa ramai cu suficient profit.
Acumuleaza experienta in eCommerce.
Pe masura ce business-ul tau online se dezvolta, vei observa cu siguranta anumite tendinte, vei identifica probleme si vei valorifica oportunitati, astfel incat magazinul tau sa functioneze la potentialul maxim. Este recomandat ca, odata cu dezvoltarea magazinului, sa apelezi la instrumente mai avansate de marketing, sa gasesti noi mijloace de a atrage si fideliza clientii si sa adaugi site-ului noi functionalitati. Astfel, vei putea construi un magazin online de succes, care sa reflecte un business sustenabil si eficient.
In concluzie, scopul final al unui antreprenor debutant nu este doar acela de a-si face un site, ci o adevarata afacere online cu o strategie bine pusa la punct, cu optiuni de scalare facile. Daca incepi pregatirile din timp, poti parcurge toti pasii necesari astfel incat sa profiti de cele mai bune perioade de vanzare online.
Mai mult decat atat, daca alegi eShopTen drept platforma pentru magazinul tau online, ai avantajul de a te concentra strict asupra promovarii business-ului.